WYDZIAŁ GEODEZJI , GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI I ROLNICTWA (GR)
Czas pracy :
poniedziałek - wtorek od godz. 730 do godz. 1530
środa od godz.730 do godz. 1730
czwartek od godz. 730 do godz. 1530
piątek od godz. 730 do godz. 1330
Kontakt:
telefony:
- Naczelnik 32 339 22 28
- Z-ca Naczelnika 32 339 22 29
- numeracja porządkowa budynków, podziały i rozgraniczenia nieruchomości, pierwokupy nieruchomości, czasowe zajęcie terenów gminnych 32 339 22 07
- opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności oraz za użytkowanie wieczyste 32 339 22 26
- dzierżawy gruntów gminnych 32 339 22 23
- sprzedaż nieruchomości w drodze przetargowej 32 339 22 27
- sprzedaż nieruchomości w drodze bezprzetargowej
oraz lokali na rzecz najemców 32 339 22 08
fax (32) 441 97 07
e-mail: gr@knurow.pl
Do zakresu działania Wydziału Geodezji, Gospodarki Nieruchomościami i Rolnictwa należy w szczególności:
-
prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących:
a) podziałów nieruchomości,
b) rozgraniczania nieruchomości,
c) przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności,
d) trwałego zarządu;
-
zbywanie nieruchomości gminnych;
-
nabywanie nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości;
-
ujawnianie nabytych praw w księgach wieczystych;
-
obciążanie nieruchomości służebnościami gruntowymi oraz innymi prawami wynikającymi z obowiązujących przepisów;
-
wydzierżawianie nieruchomości gminnych;
-
użyczanie nieruchomości gminnych;
-
prowadzenie spraw związanych z czasowym lub stałym zajęciem gruntów będących własnością Gminy z wyjątkiem pasów drogowych;
-
prowadzenie postępowań w zakresie regulacji stanu prawnego nieruchomości gminnych;
-
ewidencja gruntów gminnych;
-
udzielanie informacji z operatu ewidencji gruntów komórkom organizacyjnym Urzędu i jednostkom, o których mowa w § 2 Regulaminu Pracy Urzędu Miasta Knurów;
-
prowadzenie ewidencji umów użytkowania wieczystego;
-
ustalanie opłat za użytkowanie wieczyste gruntów gminnych i ich aktualizacja;
-
windykacja należności wynikających z zakresu działania Wydziału;
-
reprezentowanie Gminy we wspólnotach mieszkaniowych, w których Gmina posiada udziały;
-
regulowanie należności Gminy za posiadane nieruchomości na rzecz jednostek samorządu terytorialnego i innych jednostek;
-
prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic, placów;
-
prowadzenie spraw związanych z numeracją porządkową budynków;
-
opiniowanie koncesji, planów ruchu i dodatków do planów ruchu oraz projektów prac geologiczno – inżynierskich;
-
opracowywanie materiałów dla Zespołu Porozumiewawczego ds. koordynacji eksploatacji górniczej pod terenami Gminy oraz nadzór nad realizacją postanowień;
-
przygotowywanie ugód z przedsiębiorstwami górniczymi na zapobieganie lub naprawę szkód powstałych w wyniku eksploatacji górniczej na nieruchomościach gminnych oraz nadzór nad ich realizacją;
-
opiniowanie dokumentacji dotyczącej usuwania skutków szkód górniczych;
-
udzielanie pomocy mieszkańcom w załatwianiu spraw dotyczących usuwania skutków szkód górniczych;
-
współdziałanie z instytucjami rolniczymi;
-
współpraca z Urzędem Statystycznym przy przeprowadzaniu spisu rolnego;
-
współdziałanie ze Starostwem Powiatowym w zakresie zadrzewień i zalesień, melioracji oraz rekultywacji gruntów gminnych;
-
kontrola spełnienia obowiązku zawarcia umów ubezpieczenia OC rolników z tytułu posiadania gospodarstwa rolnego oraz budynków służących produkcji rolniczej;
-
pomoc w organizowaniu wyborów do Izb Rolniczych;
-
wykonywanie zadań wynikających z prawa łowieckiego;
-
utrzymywanie niezagospodarowanych nieruchomości gminnych w należytym stanie;
-
prowadzenie spraw związanych ze zmianami granic administracyjnych Gminy;
-
ustalanie odszkodowań za tereny wydzielane pod przewidywane w planie zagospodarowania drogi przejmowane z mocy ustawy przez Gminę a powstałe w wyniku podziałów nieruchomości;
-
wykonywanie dokumentów geodezyjnych dla potrzeb zadań realizowanych przez Gminę;
-
przygotowywanie i przekazywanie terenów pod budownictwo mieszkaniowe;
-
prowadzenie i aktualizowanie rejestru gruntów komunalnych, sporządzanie sprawozdań w zakresie obrotu gruntami stanowiącymi mienie komunalne;
-
przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do przekazywania przez Wojewodę gruntów na rzecz Gminy;
-
rozwiązywanie umów użytkowania wieczystego przed upływem terminu, na które zostało ustanowione;
-
sprzedaż prawa wieczystego użytkowania gruntu na rzecz dotychczasowych użytkowników;
-
obsługa prawna użytkowania wieczystego gruntu nabytego w części ułamkowej w związku z ustanowieniem odrębnej własności lokalu mieszkalnego w budynkach wielorodzinnych będących własnością Spółdzielni Mieszkaniowej;
-
regulacja stanu prawnego dróg gminnych;
-
prowadzenie spraw dotyczących opłat adiacenckich ustalonych z tytułu poprawy stanu zagospodarowania gruntów gminnych;
-
prowadzenie spraw związanych z uwłaszczeniem osób prawnych i fizycznych na gruntach gminnych;
-
przygotowywanie informacji o stanie mienia do projektu uchwały budżetowej;
-
przygotowywanie przejęcia do zasobu Gminy dotychczasowych mieszkań zakładowych;
-
współpraca z Państwową Inspekcją Ochrony Roślin w zakresie zwalczania chorób, szkodników upraw polowych i chwastów;
-
przekazywanie informacji i udzielanie porad z zakresu zwalczania chorób zakaźnych zwierząt w porozumieniu z Państwowym Lekarzem Weterynarii;
-
prowadzenie spraw związanych z wyłączeniem gruntów z produkcji rolnej dla potrzeb inwestycji gminnych;
-
prowadzenie spraw dotyczących melioracji;
-
udzielanie informacji rolnikom o ich prawach i obowiązkach wynikających
z przystąpienia Polski do Unii Europejskiej; -
wykonywanie zadań wynikających z ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej.
Metryka dokumentu
ukryjTytuł dokumentu: | Zakres działania Wydziału Geodezji, Gospodarki Nieruchomościmi i Rolnictwa |
---|---|
Podmiot udostępniający informację: | Urząd Miasta Knurów |
Informację opublikował: | Weronika Rudzka |
Data publikacji: | 12.05.2004 11:27 |
Wytworzył lub odpowiada za treść: | Naczelnik Wydziału |
Data na dokumencie: | 10.05.2004 |
Informację aktualizował: | Mariusz Aleksiej |
Data aktualizacji: | 17.10.2022 13:33 |